تبلیغات
ایران اندیش - پس از 10 روز از افتتاح مسیر ریلی ، قطار از ریل خارج شد . چرا ؟
سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، علمی و زیست محیطی
پس از 10 روز از افتتاح مسیر ریلی ، قطار از ریل خارج شد . چرا ؟
1394/05/24 ساعت 21:02 | نوشته ‌ مجتبی انوری | ( نظرات )
قطار مسافری گرگان – اینچه ‌برون دراستان گلستان در سیزدهم مرداد با حضور معاون اول رئیس جمهوری  افتتاح شده بود ...

قطار مسافری گرگان – اینچه ‌برون در استان گلستان روز سه شنبه ۱۳ مرداد 1394 ، با حضور معاون اول رئیس جمهوری آقای دکتر اسحاق جهانگیری افتتاح شد . پس از 10 از از افتتاح این مسیر ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۳ مرداد از خط خارج شد . شایان ذکر است که " خط آهن بینالمللی شرق دریای خزر " به طول ۹۲۶ کیلومتر سه کشور قزاقستان ، ترکمنستان و ایران را به هم وصل می‌کند و ۸۰ کیلومتر از آن در خاک ایران است . این مسیر ریلی در روز چهارشنبه ، ۱۲ آذر 1393 و پس از گذشت بیش از هفت سال از امضای توافق‌نامه اولیه ، با حضور رؤسای جمهور سه کشور در دولت یازدهم  به بهره برداری رسید . این مسیر ریلی پس از ایستگاه راه آهن اینچه‌ برون ، خط آهن ایران به خط آهن ترکمنستان را وصل می کند .

به گزارش خبرگزاری ایرنا ، این قطار با ۷۰ مسافر در نزدیکی روستای " دوگنچی " از توابع شهرستان " آق‌قلا " در استان گلستان، از خط خارج شده و این حادثه خسارات جانی نداشته‌است .

مدیرکل راه آهن استان گلستان ، از سرقت حدود ۶۰۰ پیچ و مهره از خط آهن توسط فراد ناشناس و شُل شدن ریل را عامل اصلی این حادثه اعلام کرد و گفت : « به دلیل سرقت این پیچ و مهره‌ها، در طول ۱۲۵ متر از این مسیر هیچ نگهدارنده ریلی وجود نداشته و عملاً ریل به کلی رها بوده‌است . در این حادثه شش چرخ این قطار از ریل خارج شده و قطار خسارت جدی ندیده‌است » .

براساس خبرگزاری ایسنا ، مدیرعامل راه‌آهن پیش از این درباره وضعیت خط ریلی گرگان گفته بود : « که فرسودگی این مسیر باعث شده بعضی از پیچ‌های ریل به راحتی با دست باز شوند » .

                                                                               عکس مربوط خارج شدن قطار در مسیری دیگری است .


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
علی 1394/05/25 08:54
واقعا متاسفم برای این حال و روز استان گلستان و تبریک به مدیران ناکارآمد استان با این خرابکاریهایشان، تا کی باید این استان تاوان مدیران نالایق را بدهد.
از گرگان 1394/05/25 06:12
سالی که نکوست از بهارش پیداست . آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی آقای دکتر روحانی می گویند که ، این خط آهن در مرحله نخست بهره‌برداری ۱.۵ میلیون تن و در مراحل تکمیلی ده میلیون تن کالا را جابه‌جا خواهد کرد. این خط آهن در خاک ایران ظرف ۱۷ ماه و با هزینه ۱۳۰ میلیارد تومان انجام شده است .
از آق قلا 1394/05/24 22:51
سلام . مثل بقیه کارهای استان . وافعا این دفعه گل کاشتن
از گرگان 1394/05/24 22:39
وقتی مدیر عامل راه آهن این خط را فرسوده اعلام می کند چرا مقامات استان تمایل به افتتاح دارند . مهمتر اینکه پیچ و مهره چرا باید به این زودی فرسوده شود مگر خط راه آهن تهران - شمال حدود هشتاد سال پیش افتتاح نشده بود ؟ پس چرا همچنان سرپاست ؟ سوء مدیریت و عدم نظارت عامل اصلی اینگونه حادثه هاست . از گرگان شکیبا
1394/05/24 22:31
فلسفه بافی در باره سرقت پیچ و مهره پایه و اساس کارشناسی ندارد . این سانحه بخاطر نشست زمین و ساخت غیر اصولی بودن مسیر خط راه آهن به وجود آمده است . داستان سازی سرقت پیچ و مهره فرار از مسئولیت و عدم نظارت و بی مسئولیتی مدیران ذیربط و مقامات استانداری است که هیچ کنترلی بر استان ندارند . از معاون اول رئیس جمهور تقاضا داریم شدیدا برخورد لازم را بعمل آورند تا دیگر کسی جرات نکند مراسم افتتاح بازی راه بیندازد . با تشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
آمار بازدید کنندگان
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :